خرید mpg

در این وبلاگ با ما با علم شیمی بیشتر آشنا شوید

خرید mpg

۴ بازديد

مونوپروپیلن گلیکول مایعی شفاف، بی رنگ و چسبناک با بوی خاص است. محلول در آب است و خاصیت رطوبت سنجی دارد. به دلیل سمیت کم آن در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

روش به دست آوردن
مونوپروپیلن گلیکول از هیدراته کردن پروپیلن اکسید به دست می آید. در حال حاضر از دو روش تولید استفاده می شود: فرآیند غیر کاتالیزوری با دمای بالا در دمای 200-220 درجه سانتیگراد، فرآیند کاتالیزوری در دمای 150-180 درجه سانتیگراد در حضور رزین تبادل یون یا مقدار کمی اسید سولفوریک یا قلیایی مونو پروپیلن گلیکول را نیز می توان از گلیسیرین به عنوان محصولی که پس از تولید بیودیزل باقی می ماند به دست آورد.

کاربرد
مونوپروپیلن گلیکول به طور گسترده در صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، پزشکی و داروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. در فرآوری مواد غذایی، مونوپروپیلن گلیکول به عنوان نگهدارنده (E1520) یا امولسیفایر، و به عنوان یک جزء رنگ و عطر استفاده می شود. محصولات زیبایی از آن به عنوان حلالی که قوام مورد نظر را به محصول می دهد و به عنوان مرطوب کننده پوست استفاده می شود. در صنعت داروسازی به عنوان حامل ماده موثره دارو استفاده می شود. مونوپروپیلن گلیکول معمولاً برای تولید ضد یخ استفاده می شود. همچنین می تواند به عنوان یک نیمه محصول شیمیایی برای تولید رزین های پلی استر غیراشباع با کیفیت بالا مورد استفاده در رنگ ها و لاک ها استفاده شود.

ذخیره سازی و حمل و نقل
مونوپروپیلن گلیکول در ظروف فولادی ضد زنگ ذخیره می شود و می توان آن را در خودروهای تانک حمل کرد. به عنوان یک محصول خطرناک در حمل و نقل طبقه بندی نمی شود.

خرید mpg
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.